Info til kommende forældre

Som kommende forælder til et barn, der skal på efterskole, sidder du helt sikkert med mange spørgsmål. Her på siden prøver vi at besvare mange af dem, ellers er du også altid velkommen til at kontakte os, hvis der er noget, du ikke kan finde svar på.

Åbent Hus Flemming Efterskole

Praktiske detaljer

I foråret, inden dit barn skal begynde på efterskole, afholder vi infomøde for hele den kommende årgang, hvor vi informerer mere om de praktiske detaljer.

Indmeldelse

Hvis I vil være sikre på at få en plads, anbefaler vi, at I melder jeres barn ind minimum tre år før skolestart - især for pigernes vedkommende. Hvis alle pladser er optaget på den ønskede årgang, tilbyder vi jer en plads på ventelisten. Det koster ikke noget at stå på venteliste.

Økonomi

Prisen på et efterskoleophold afhænger af forældrenes indkomst, da statstilskuddet bliver beregnet ud fra indkomsten.

Forsikring

Skolens forsikring dækker ved uheld i undervisningen. Jeres egen familieforsikring skal dække ved uheld i fritiden, hvis eleven ødelægger noget på skolen samt ved indbrud på elevværelser, eller hvis eleven får noget stjålet.

Derfor anbefaler vi, at I tegner en familieforsikring, hvis I ikke allerede har en.

Tilladelser

Inden eleven begynder på efterskolen, skal du som forælder/værge give tilladelse til, at dit barn må deltage i aktiviteter forbundet med forhøjet faremoment, hvilket dækker over kano- og kajaksejlads, klatring og brug af trampolin.

Samtidig er det dit ansvar som forælder at sørge for, at dit barn er dækket af en ulykkesforsikring.

Kontakt mellem skole og hjem

Fra du har meldt dit barn ind på Flemming Efterskole og frem til skolestart foregår kontakten mellem skole og hjem over mail eller telefon via skolens administration.

Når dit barn er begyndt på skolen, vil jeres primære kontakt med skolen være elevens mentorlærer.

Mentorgrupper

Hver elev er tilknyttet en mentorlærer i en mentorgruppe bestående af 10-12 elever. Mentorlæreren er elevens primære kontakt i hverdagen, og det er også den lærer, der som nævnt står for kontakten til jer forældre.

Hvis dit barn skal have fri, eller du som forældre har for en snak om dit barns udvikling, er det mentor, du skal kontakte.

Dit barn kan bruge sin mentorlærer til alle hverdagens udfordringer og oplevelser, såvel op- som nedture. Det er mentorlærerens opgave at være dit barns personlige kontakt på skolen, og det er mentor, der tager de store værdisnakke samt individuelle udviklingsamtaler i løbet af efterskoleåret.