Gymnastikefterskole

Flemming Efterskoles fundament er hjerne og gymnastik. Derfor vægtes gymnastikken højt både som en del af undervisningen og som en del af kulturen på skolen.

Opvisningsaltoer
Fællesgymnastik0013

Gymnastikkens fællesskab

Du behøver ikke være en dygtig gymnastik for at være elev hos os. Det vigtigste er, at du har lysten til at udfordre dig selv og har mod på at se, hvad gymnastikken kan give dig, også selvom du ikke har gået til gymnastik før.

Måske kan gymnastikken bidrage med meget mere, end du lige tror? Foruden det fysiske fundament oplever du gennem  gymnastikken et fantastisk sammenhold, som kun gymnaster forstår. Det skyldes de mange, mange træningstimer i hallen, på fiberbanen og i trampolinerne. Den hårde træning kulminerer i den ene opvisning efter den anden i løbet af foråret.

Se opvisningsplanen her

Hvorfor vælge gymnastikefterskole?

du får oplevelser, der styrker din udvikling

du lærer at tage ansvar for både dig selv og dine efterskolekammerater, da alle har en rolle i opvisningen

gymnastikken giver et uvurderligt sammenhold på elevholdet, der har et fælles mål om at skabe en god opvisning

du får et godt fysisk fundament og en krop, der er vant til alsidig træning

Opvisningerne

Vores elever vender tilbage fra opvisningerne med en oplevelse for livet - og det kan du også få. Forårets gymnastikopvisninger er for både store og små forsamlinger, og blandt de største oplevelser er opvisningerne i Forum Horsens.

Få Flemming Efterskole ud i din forening

Til foråret skal vi selvfølgelig ud på vores sædvanlige opvisningsturné, og vi glæder os!
Vi plejer at lave ca. 25 opvisninger, gerne i hele landet.

Er du formand i den lokale forening eller på anden måde arrangør af et event, der gerne vil have Flemming Efterskole ud og lave en opvisning, så er det nu, I kan sende os en invitation.

JAC5190

Drengegymnastik

På Flemming Efterskole arbejder vi til drengegymnastik med de grundlæggende øvelser. De ugentlige timer er obligatorisk for alle drenge - også selvom du går i spring-fodboldklassen eller fodboldklassen.

Vi fokuserer på kropsbevidsthed, styrke, smidighed og kondition, hvilket betyder, du får rig mulighed for at opbygge en sund og stærk krop.

Gym Camp Flemming Efterskole
Fællesgymnastik0006
Opvisningsaltoer

Pigegymnastik

Her er der plads til fordybelse i teknik og grundgymnastik. Det betyder at vi gentager, forfiner og retter på dig. Vi udfordrer dig og skubber til din musikalitet og kropsbeherskelse, og vi giver vores bud på, hvad god træningskultur her, så du har de bedste muligheder for at udvikler. Det betyder samtidig, at vi forventer, du deltager aktivt i træningen.

Konkurrencegymnastik

De fleste gymnaster har et konkurrencegen. Derfor deltager vi i konkurrencer i både teamgym, tumbling, spring og grand prix rytme. Her kan de elever, der har lyst, få testet, hvad de har lært i løbet af året. Her lærer du at præstere, når det virkelig gælder, men konkurrencerne giver også et solidt sammenhold, da samtlige discipliner kræver en stor holdindsats og et godt træningsmiljø.

Flemming Efterskole er GymDanmark-samarbejdspartner i både teamgym og tumbling.

Følg med på YouTube

Flemming 206