Afgangsprøver og karakterer

Her kan du se mere om, hvordan vores elever klarer sig efter et år på Flemming Efterskole.

Åbent Hus Flemming Efterskole
Hverdag På FE0061
Hverdag På FE0029

Afgangsprøver - garanti for høj faglighed

På Flemming Efterskole giver vi dig redskaberne til et godt resultat ved afgangsprøverne.

I 9. klasse går vores elever til folkeskolens afgangsprøve i mundtlig og skriftlig dansk, skriftlig matematik, mundtlig engelsk samt i de to fag, som udtrækkes fra ministeriet.

I 10. klasse tilbyder vi afgangsprøver i dansk, engelsk, matematik, tysk og fysik/kemi.

I spotklasserne:

Fodbold

Spring-fodbold

Teamgym

Tumbling

Bogligt spot

tilbyder vi afgangsprøver i dansk, engelsk og matematik. Der er mulighed for at fravælge afgangsprøver i 10. klasse. Hvis du er interesseret i det, anbefaler vi, at du tager en snak med os om det inden.

Karakterer

Over landsgennemsnittet

Som nedenstående billede fra Uddannelsesstatistik.dk viser, lå vores elever i 2018/2019 0,2 over landsgennemsnittet og 0,4 over kommunegennemsnittet.

Gennemsnittet for prøvekarakter i 9. klasse på alle efterskoler i 2018/2019 var 6,7.

Karaktergennemsnit ved 9. klasses afgangsprøve

Karaktergennemsnit på Flemming Efterskole

På linket herunder kan du se de seneste karakterer på Flemming Efterskole. Karaktererne er hentet fra

Undervisningsministeriets hjemmeside