FAQ

Praktiske informationer og oftest stillede spørgsmål om camp på Flemming Efterskole
Campu42190011

Pakkeliste

FE CAMP PAKKELISTE

Sovegrej
Madras
Lagen
Dyne + pude

Tøj
Gymnastiktøj/fodboldtøj + -støvler
Overtrækstøj til pauserne
Nattøj/hyggetøj til aftenerne
Tøj efter vejret til udendørs aktiviteter (tyk trøje, regnjakke, lukkede sko)

Toiletsager
Tandbørste + tandpasta
Håndklæde
Sæbe

Diverse
Drikkedunk
Lader til telefon
Sko der er hurtige at hoppe i, når vi går mellem bygningerne på skolen
Lidt snacks og guf i moderate mængder
Medicin ved behov (det er muligt at få opbevaret af instruktørerne)

Mit barn vil gerne bo sammen med sin veninde. Hvordan kommer hun til det?

Indkvarteringen foregår først, når I kommer på campen. Vi finder vi ud af det i fællesskab, og som deltager har du selv indflydelse på, hvem du kommer til at bo sammen med. Vi sørger for at organisere det, så alle får et trygt sted at sove.

Til de fleste camps sover vi i klasselokaler.

På sommercamps sover vi på elevværelser.

Mit barn er for ung til camp. Må hun komme med?

Generelt er det op til jer at vurdere om jeres barn er klar til camp, selvom han/hun måske er lidt yngre end den angivne alder.

Har I nogle specifikke spørgsmål ifm. jeres barn, så kontakt os på camp@flemmingefterskole.dk

Kan man refundere sin billet til camp?

Det er muligt at få tilbagebetalt bilettens pris ekskl. administrationsgebyr på 100 kr. indtil 14 dage, før campen bliver afholdt.

Må man sælge sin billet til camp videre?

Det er ikke tilladt at sælge sin billet videre. Bliver du forhindret i at deltage, skal I tage kontakt direkte til os på mail camp@flemmingefterskole.dk

Gavekort - Hvordan bruger jeg mit gavekort?

Regler - Hvilke regler gælder på camp?

Når du befinder dig på Flemming Efterskole, må du ikke bidrage til, at der medbringes eller indtages alkohol, hash, narkotika eller andre rusmidler på skolen. Ligeledes er alle former for snifning af rusmidler, snus eller rusfremkaldende midler ikke tilladt.

Hvorfor får jeg ingen mails fra jer?

Vi oplever, at vores mails af og til havner i modtagerens reklame-indbakke/spamfilter og/eller papirkurv. Husk at tjekke denne jævnligt.

Ca. 2 uger før sender vi programmer ud med links til pakkelister. Det hele står også her på hjemmesiden.

Kontakt os gerne, hvis I føler, I mangler information, så vi kan tage hånd om eventuelle mail-fejl.

Madras - Skal vi have madras med?

Til sommercamps skal der IKKE medbringes madras, da deltagerne indlogeres på elevværelser. Til vinter- og efterårscamps skal deltagerne selv medbringe madras/soveunderlag.

Ledige pladser - Er der flere ledige pladser på camp?

Allergier - hvad gør I med allergier?

Oplysninger om allergier skal skrives i tilmeldingen. Alternativt kan I kontakte os på camp@flemmingefterskole.dk

Der er mulighed for specialkost, hvis vi ved besked. Skolens køkken er vant til at håndtere allergier.

Medicin og smertestillende - Kan I hjælpe med det?

Hvis barnet tager medicin, bedes I medbringe det og give det til én af instruktørerne, hvis der er behov for hjælp. I bedes ligeledes informere os om det, selvom vi ikke skal hjælpe. Hvis dette ikke er gjort i tilmeldingen, kan I skrive til os på camp@flemmingefterskole.dk.

Får jeres barn undervejs brug for smertestillende (f.eks. Panodil) må vi ikke udlevere det. Barnet skal derfor selv medbringe det, vi hjælper dog gerne med at opbevare det og med udlevering.

Overnatning - Hvordan foregår det?

Sommercamps

I sommerferiens camps overnatter deltagerne på elevværelser. Der sover også en instruktør på hver gang, så deltagerne nemt kan finde en voksen om natten. I sommerferien skal deltagerne selv medbringe lagen, hovedpude og dyne, men ikke madras.

Efterårs- og vintercamps

I efterårsferien og vinterferien overnatter deltagerne i klasselokaler. Der vil ligeledes være instruktører, der sover i lokaler tæt på deltagerne. På disse camps skal deltagerne selv medbringe madras/soveunderlag.

Indkvartering

Når deltagerne ankommer løser vi indkvarteringen i samarbejde med børnene. Der vil blive taget hensyn til særlige ønsker, men I behøver ikke at fortælle os om det, før I ankommer.

Kontakt - Hvordan kommer vi i kontakt med jer under campen?

Vi kan hele døgnet kontaktes på tlf. 7567 3089. Er det uden for administrationens åbningstid, tastes 1.

Andre spørgsmål..?

Har du spørgsmål i forhold til vores forskellige camps, er du velkommen til at skrive til os på mail: camp@flemmingefterskole.dk, og vi vil svare hurtigst muligt.